Epla-butikken

Alt som ligger for salg kan du bestille via e-post eller kjøpe gjennom Epla-butikken min.

fredag 20. august 2010

Mener du at tøybleier er gammeldags og vanskelig??





























...vel i så fall SE HER!!!







Tøybleier er absolutt ikke slik de var på 70-tallet. Skrekkhistoriene du har blitt fortalt av dine foreldre og besteforeldre, er ikke lenger et fakta. Dagens tøybleier er moderne, fine, praktiske, enkle i bruk, lett å rengjøre, behagelige, myke og utrolig KUUUULE.

Det er et fakta at tøybleier er vennligere mot miljøet. Med dagens vaskemaskiner som bruker mindre vann og lite strøm, pluss vaskemidler som er miljøvennlige, tøybleier kan gå i arv i familien eller man kan kjøpe brukt, da er det ingen tvil om at de er vennligere mot miljøet enn de 3000 engangsbleiene HVER enkelt bleiebarn bruker iløpet av en 2 års bleieperiode. 3000 bleier!! Tenk deg DEN søppelhaugen, og det er på ETT barn.... Engangsbleier er ikke 100% nedbrytbare, og skaper store problemer for renovasjons selskapene.

Tøybleier idag er svært enkle i bruk. Man kan få bleier som er akkurat like enkle som engangsbleier. Det finnes hundrevis av typer bleier, mønster, farger, stoffer, passformer etc. Ja når man som førstegangs tøybleiebruker tråkker innfor tøybleie -verdens dører, så oppdager man raskt at dette ikke er snakk om brettebleier med plastsnipper... det finnes bleier i bomull, bambus, hamp, PUL, frotte, velour, jearsy, med knapper, med borrelås, med snappi, med lomme, med ekstra innlegg, med fastsydd innlegg, formsydde, lommebleier, Alt-i-ett bleier, snap-in-one, Alt-i-2 bleier.... puuuhhhh... ja det fins et HAV av bleier. Her er det bare og velge og vrake hva man liker best, og man oppdager også raskt at tøybleier er ikke bare en bleie, det blir raskt til en hobby og en livsstil.
Jeg er mer eller mindre besatt av tøybleier. Jeg legger ikke skjul på at jeg legger mye tid og penger på tøybleier. Jeg har tøybleier som hobby og de har forandret måten jeg lever på. Jeg er blitt mer bevisst på miljø, jeg er mer bevisst på barnas signaler og behov, jeg er mer bevisst på hva jeg bruker av kremer, oljer og andre kjemikalier på barna mine, på barnas klær, i barnas mat. Jeg har mer kunnskap, jeg samler informasjon og suger til meg det jeg finner av informasjon. Jeg er ikke redd for å prøve ut nye typer bleier, nye modeller. Jeg kjøper brukt, jeg syr egne bleier..... ja hva kan jeg si... Tøybleier har forandret meg til et mer bevisst menneske, enkelt og greit :)

Her en en liten samling av mine (barns) bleier. Enjoy, og håper noen blir inspirert til å prøve ut disse fantastisk myke og behagelige bleiene... jeg lover... hverdagen forandrer seg totalt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar