Epla-butikken

Alt som ligger for salg kan du bestille via e-post eller kjøpe gjennom Epla-butikken min.

mandag 9. august 2010

Bamse til guttene


I går kveld sydde jeg denne restestoff gris/hund/ilderen :) Mønsteret til denne bamsen tegnet jeg på en pizzaeske, og klipte ut stoff etter den, skulle bli en gris, men når den var ferdig ser det mer ut som en ilder eller kanskje en tynn hund :) Selve bamsen er sydd av restestoff fra en gammel gardin fra 90 tallet, og den er stappet med avklipp, små ubrukelige stoffbiter og tråd. Jeg tar vare på alt av bittesmå trådbiter og bittesmå stoffrester som blir til overs når jeg klipper i stoffer. Alt "rusket" samler jeg i en "rusk-pose" og når den er full er planen å lage slike bamser, dukker og troll. På denne måten slipper jeg å kaste noenting og jeg kan lage miljøvennlige bamser.

2 kommentarer:

  1. stilig bamse! Så lurt med å stappe bamsen med stoffrester! Super ide! Jeg vet ikke om jeg klarer å samle på stofferster for når jeg er ferdig med sying så er jeg superivrig på å rydde og kaste alt! Men kanskje jeg kan prøve? Det kunne ha blitt mange fine bamser av den store handleposen med stofrester jeg kastet nå etter de siste to ukene med sying på overlocken....

    SvarSlett
  2. Ja fant ut at til og med rusket som blir igjen må jo kunne brukes til noe fornuftig, og da kom jeg på denne ideen.. fungerte helt fint... Denne lille bamsen er fylt med et halvt bærenett rusk.... nå holder jeg på å fylle opp bærenettet mitt igjen, slik at jeg kan sy flere bamser :)

    SvarSlett