Epla-butikken

Alt som ligger for salg kan du bestille via e-post eller kjøpe gjennom Epla-butikken min.

torsdag 7. oktober 2010

Mine symaskiner

Har ikke presentert mine symaskiner enda, er kanskje på tide, ville ikke kommet så langt uten alle den hjelp jeg får fra de.
I 2008 kjøpte mannen min den første ordentlige symaskinen til meg. Før jeg fikk min egen maskin sydde jeg på mammas 30 år gamle Husqvarna, så da jeg skulle få min egen maskin var egentlig valget enkelt, jeg ville ha et merke jeg kjente og følte meg trygg på. Valget falt på en Viking Husqvarna Huskystar C20 (jeg kaller "henne" for "Husky").
"Husky" er en elektronisk symaskin med mange fine dekorsømmer og bokstaver. Jeg har vært meget fornøyd med valget, selv om hun kanskje ikke er den mest avanserte maskinen, så er hun god nok for mitt bruk.... enn så lenge i alle fall :)








For ett par måneder siden kjøpte mannen min enda en symaskin til meg. Denne gangen hadde behovet for en overlock meldt seg. Ønsket en enkel maskin, og en som ikke var så kostbar i innkjøp. Da falt valget mitt på en Janome MyLock 644D (jeg kaller "han" for "Jan-Ove").
Etter at Jan-Ove kom i hus klarer jeg liksom ikke å begripe at jeg har greid meg så lenge uten overlock. Han er fantastisk gøy å sy på, syr raskt, klipper og syr på samme tid, og gir perfekt resultat hver gang (men mindre jeg gjør noe feil da....). Er blitt utrolig glad i Jan-Ove, og håper han vil være en del av symaskin-familien min i lag tid framover.

Akkurat nå står begge maskinene mine i stua, og de brukes begge to daglig. Med tid og stunder vil de flytte ned i hobby-boden sammen med stoffene mine, men akkurat nå er det vanskelig å snike til seg noe tid i hobby-boden mellom bleieskift og barnestell. Da er det lettere å finne sy-tid mens ungene leker eller ser på barne-tv, og jeg kan sy og følge med på hva ungene finner på... Er utrolig takknemlig for en forståelsesfull og tålmodig mann, som aksepterer symaskiner, trådsneller og halvferdige prosjekter over hele spisebordet, og stoff, sakser og skjæreutstyr strødd over hele leiligheta :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar